Events Throwback 2019

Wir blicken auf eine sehr aufregende und spannende Event Zeit zurück.

Für viele von uns begann diese am 12 Juli mit der Fahrt nach Ungarn zur FS East, bei diesem ersten Event sind wir sowohl mit unserem Driverless Wagen Rita, als auch mit unserem Electric Rennwagen Chantal angetreten. Da wir leider zu wenige Elektrotechniker hatten, konnten an den dynamischen Disziplinen nur Chantal teilnehmen. Dafür durften wir uns über einen sensationellen 1. Platz beim Business Plan Driverless und einen sehr erfolgreichen 2. Platz bei der Electric Business Presentation freuen. Nach der FS East hat sich das Team aufgeteilt. Das Driverless Team ist ins warme Italien zur FS Italy, während das Electric Team ins schöne Wien zum Testen bis zum Beginn der FS Austria gefahren ist.

Bei der FS Italy lag der Fokus dann komplett auf dem Driverless Wagen. Nachdem wir recht schnell das Scrutineering abgeschlossen hatten, konnte das erste Mal in der Ecurie Geschichte einer unserer Wagen an einer autonomen dynamischen Disziplin teilnehmen, die Acceleration. Danach den Tag konnten wir den Trackdrive bestreiten und zwei Runden absolvieren, sodass uns diese Ergebnisse und sehr guten Ergebnissen in den Statics den 3. Platz Overall sicherte.

Nach einer ausgiebigen Feier am letzten Abend, ist Rita zurück zum Testen nach Aachen gefahren und einige Teammitglieder von uns zu den anderen nach Spielberg zur FS Austria, die bereits begonnen hatte.

Bei diesem Event hatten wir leider viele technische Probleme, sodass wir durch ein lange dauerndes Scrutineering die Acceleration und Skidpad verpasst haben. Auch Autocross und die Endurance waren nicht so erfolgreich wie wir uns es erhofft hatten.

Zwischen der FS Austria und FS Germany hatten wir ein paar Tage frei, die wir in Kaiserlsauten produktiv genutzt haben, um alle unsere technischen Probleme zu lösen und guter Dinge zur FSG fahren zu können.

Dann stand das Highlight des Events Sommers an, die FS Germany. Circa 140 Teams waren bei dem größten Formula Student Event vertreten, auch wir waren nun wieder mit beiden Autos am Start.

Nachdem unser Camp aufgebaut war, haben wir alles versucht schnell durch das Scrutineering zu kommen, was auch mit Chantal gut gelang. Nur Rita hatte ein paar technische Probleme, sodass wir es leider nicht geschafft haben mit ihr an den dynamischen Disziplinen teilzunehmen.

Durch sehr gute Leistungen, sowohl in den dynamischen als auch den statischen Disziplinen haben wir es geschafft den vierten Platz Overall in der Electric Wertung zu erreichen. Dabei ist besonders hervorzuheben, dass wir es wieder geschafft haben im Business Plan sehr gut mit einem 2. Platz in der Electric Wertung und einem 3. Platz in der Driverless abzuschneiden.

Nachdem die FSG vorbei war, sind wir alle erschöpft zurück nach Aachen gefahren.

Wir können auf alle unsere Teammitglieder besonders stolz sein, solche tollen Ergebnisse erzielt zu haben.

Hier ist nochmal eine Zusammenfassung aller unserer Platzierungen:

FS East

Eace 08:                                                                     Eace07.d:

2nd Business Plan                                                    1st Business Plan
4th Design Event                                                      8th Cost Report
5th Cost Report                                                         9th Design Event
6th Acceleration                                                        9th Overall
6th Endurance
7th Autocross
9th Skidpad
5th Overall

FS Italy                                                                      FS Austria

Eace07.d                                                                    Eace08

2nd Trackdrive                                                         4th Design Event
3rd Business Plan                                                    7th Business Plan
3rd Cost Report
3rd Design Event
3rd Overall

FS Germany

Eace08                                                                                   Eace07.d

2nd Business Plan                                                    3rd Business Plan
3rd Endurance                                                          6th Cost Report
5th Efficiency                                                            8th Design Event
6th Acceleration                                                       7th Overall
7th Design Event
4th Overall

We look back on a very exciting event time.

For many of us it started on July 12th with the trip to Hungary to the FS East, at this first event we started with our Driverless car Rita as well as with our Electric racing car Chantal. Since we unfortunately had too few electrical engineers, only Chantal could take part in the dynamic disciplines. But we were happy about a sensational 1st place at the Business Plan Driverless and a very successful 2nd place at the Electric Business Presentation. After the FS East the team split up. The Driverless Team went to the warm Italy to the FS Italy, while the Electric Team went to beautiful Vienna for testing until the beginning of the FS Austria.

At the FS Italy the focus was completely on the Driverless car. After we had finished the scrutineering quite fast, for the first time in Ecurie history one of our cars could participate in an autonomous dynamic discipline, the Acceleration. The next day we could ride the trackdrive and do two laps, so that these results and very good results in the statics secured us the 3rd place overall.

After an extensive celebration on the last evening, Rita went back to Aachen for testing and some team members from us went to Spielberg to FS Austria, which had already started.

Unfortunately, we had a lot of technical problems at this event, so we missed the acceleration and skidpad due to a long time of scrutineering. Also Autocross and the Endurance were not as successful as we had hoped.

Between FS Austria and FS Germany we had a few days off, which we used productively in Kaiserlsauten to solve all our technical problems and to drive good things to the FSG.

Then the highlight of the summer event was on the agenda, the FS Germany. About 140 teams were represented at the biggest Formula Student event, and we were again at the start with both cars.

After our camp was set up, we tried everything to get through the scrutineering quickly, which also worked well with Chantal. Only Rita had some technical problems, so unfortunately we didn’t manage to participate in the dynamic disciplines with her.

Due to very good performances in the dynamic as well as the static disciplines we managed to reach the fourth place overall in the Electric classification. It has to be emphasized that we again managed to do very well in the business plan with a 2nd place in the Electric ranking and a 3rd place in the Driverless.

After the FSG was over, we all went back to Aachen exhausted.

We can be especially proud of all our team members to have achieved such great results.

Here is again a summary of all our placings:

FS East

Eace 08:                                                                     Eace07.d:

2nd Business Plan                                                    1st Business Plan
4th Design Event                                                      8th Cost Report
5th Cost Report                                                         9th Design Event
6th Acceleration                                                        9th Overall
6th Endurance
7th Autocross
9th Skidpad
5th Overall

FS Italy                                                                      FS Austria

Eace07.d                                                                    Eace08

2nd Trackdrive                                                         4th Design Event
3rd Business Plan                                                    7th Business Plan
3rd Cost Report
3rd Design Event
3rd Overall

FS Germany

Eace08                                                                                   Eace07.d

2nd Business Plan                                                    3rd Business Plan
3rd Endurance                                                          6th Cost Report
5th Efficiency                                                            8th Design Event
6th Acceleration                                                       7th Overall
7th Design Event
4th Overall